Trening na świeżym powietrzu

gymnast-677126_640Wraz z rozpoczęciem sezonu wiosennego nabraliśmy ochoty na wzmożoną aktywność fizyczną. Fakt, że Polacy coraz częściej uprawiają sport może tylko cieszyć. Coraz częściej ćwiczymy w domu, wybieramy się na siłownię czy zorganizowane zajęcia fitness, ale również udajemy się do pobliskiego parku, by na kocu wykonać samodzielny trening.

Dzisiaj przedstawiamy wam najlepsze i najbardziej popularne aktywności, które nie wymagają wielkiego nakładu finansowego ani wzmożonych wyrzeczeń a rzeczywiście wpływają nie tylko na sylwetkę, ale też kondycję i stan zdrowotny osoby, która zechce spróbować tego rodzaju treningu.

Przede wszystkim najbardziej preferowany przez nas sport na świeżym powietrzu to jazda na rowerze. Jednoślady cieszą się ogromnym powodzeniem i warto dodać, że w ostatnich latach w Polsce stworzono rzeczywiście komfortowe warunki do uprawiania tego rodzaju aktywności – w każdym mieście i na terenach turystycznych utworzono liczne ścieżki rowerowe, dzięki którym wycieczka rowerem jest łatwa i przyjemna.

Kolejnym sportem, który coraz częściej uprawiamy na świeżym powietrzu jest jogging. Wystarczy wybrać się do pobliskiego parku, by przekonać się na własne oczy, jak duża część z nas jest miłośnikami tego sportu.

Coraz częściej wybieramy też fitness na świeżym powietrzu. Ci, którzy całą jesień i zimę przesiedzieli na salach treningowych teraz wreszcie mogą odpocząć na łonie natury a przy okazji dbać o własne ciało i organizm. Fitness na świeżym powietrzu to nie tylko idealny odpoczynek, ale też praca nad zdrowiem i kondycją. Nie da się ukryć, że ćwiczenia tego rodzaju idealne wpływają na wzmocnienie organizmu i układ oddechowy.

Latem mamy jeszcze więcej sposobności, by sport uprawiać poza murami budynków. Tutaj wymieniać można pływanie w odkrytym basenie, grę w tenisa ziemnego czy chociażby sporty na boisku. Pamiętajmy, że nie trzeba „wyciskać” na siłowni, by gubić kilogramy i wzmacniać mięśnie. Podobne efekty przyniesie nam uczestnictwo z meczu piłki nożnej czy rozgrywkach koszykówki, dla relaksu możemy wybrać się na plażę pograć w siatkówkę a nawet uprawiać wszelakie sporty wodne.

Jak potwierdzają eksperci, treningi na świeżym powietrzu, bez względu na rodzaj aktywności fizycznej przynoszą zawsze dużo lepsze efekty aniżeli te, które wykonuje się w obiekcie. Łono natury stwarza zresztą więcej możliwości i przynosi szereg zalet zdrowotnych: stabilizacja układu krążenia, wzmocniona odporność i doskonałe dotlenienie to tylko niektóre z nich. Bezwzględnie pamiętajmy o tym planując rodzaj uprawianego sportu.

2 thoughts on “Trening na świeżym powietrzu

  1. Początek zawsze jest piękny i wiele osób po pierwszych dniach ćwiczeń odpuszcza bo zapominają że bez ćwiczeń siądzie im kręgosłup.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *