Trening Jacobsona

fitness-755226_640Okazuje się, że nasza aktywność sportowa nie musi przebiegać przy wykorzystaniu ciężkich treningów na siłowni czy sali fitness. Jeśli zależy nam nie tylko na uzyskaniu nienagannej sylwetki, ale również odprężeniu i uwolnienia naszego umysłu od codziennych problemów, z powodzeniem można wybrać trening Jacobsona.To właśnie on jest idealnym rozwiązaniem w celu relaksacji mięśni. Jest swoista alternatywą dla jogi, która nierzadko wymaga idealnej sprawności i kondycji fizycznej, by wykonywać skomplikowane nie raz figury. Od teraz możemy zwalczać stres nie korzystając z medytacji ani trudnych pozycji ciała.

Udowodniono, że trening Jacobsona korzystnie wpływa na stany lękowe, bezsenność, nerwicę, wzmożony stres czy samopoczucie. Co więcej, realizacja treningu w długim okresie wpływa także na lepszą pracę narządów wewnętrznych.

Istotą treningu jest naprzemienne napinanie oraz rozluźnianie mięśni. Ćwiczenia tego rodzaju należy wykonywać we wskazanym rytmie, najpierw w pozycji leżącej następnie w siedzącej. Jeśli nawyki napinania i rozluźniania mięśni staną się dla nas automatyczne, wtedy trening można wykonywać w dowolnej pozycji, wykonując przy okazji inne aktywności – mowa tutaj na przykład o przebywaniu w pracy czy jeździe autobusem.

Trening Jacobsona wpływa dobroczynnie na mięśnie rąk, głowy i twarzy, brzucha, pleców, barków a nawet nóg i stóp.

Początkujący uczą się rozluźniać mięśnie rąk oraz kończyn dolnych a dopiero w późniejszym etapie nauka przebiega biorąc pod uwagę partie palców. Ćwiczenia również wykonuje się systematycznie, według ustalonego harmonogramu – najpierw jedna ręka i jedna noga natomiast później druga ręka i druga nowa (można zaczynać od lewej bądź prawej strony ciała). Kiedy ćwiczący opanuje technikę pracy nad mięśniami rąk oraz nóg przechodzi do innych części ciała:  brzucha, pleców, szyi a na końcu twarzy.

Ćwiczenia są bardzo łatwe w wykonaniu i nie wymagany jest tutaj instruktaż profesjonalnego trenera, nie jest również wymagana idealnie sprawna kondycja fizyczna.

Przykładowymi ćwiczeniami podczas treningu tego rodzaju może być zaciskanie pięści, marszczenie czoła, napinanie pośladków, zaciśnięcie powiek czy wciąganie brzucha.

Treningi mogą odbywać się dowolna ilość razy w ciągu każdego dnia. Osoby, które wykonują trening Jacobsona w zaawansowanym już schemacie mogą go realizować tak naprawdę w każdym miejscu, ćwiczenia są praktycznie niezauważalne przez otoczenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *