Zmień nawyki żywieniowe i schudnij

apples-428075_640Dieta odchudzająca to nie tylko restrykcyjne liczenie kalorii. To przede wszystkim zmiana nawyków żywieniowych, które wpłyną korzystnie na układy trawienne i procesy metaboliczne organizmu. Pamiętajmy, że nie wystarczy zmienić produkty w naszym codziennym menu. To właśnie nawyki, które warto zresztą stosować na co dzień a nie tylko podczas diety są rzeczywistym kluczem do sukcesu.O dobrych nawykach żywieniowych dietetycy mówią od dawna. Te powinny być stosowane nie tylko przez osoby, które chcą pozbyć się zbędnych kilogramów. Stosowanie się do kilku podstawowych zasad wpłynie na naszą kondycję, sprawność fizyczną, wygląd a przede wszystkim zdrowie.

Jeśli chcemy więc, by nasz organizm funkcjonował sprawnie przez długie lata powinniśmy zastosować przynajmniej kilka głównych zaleceń.

Przede wszystkim podstawą dziennego żywienia powinno być śniadania, które daje energię na cały dzień. Bez względu na to czy prowadzimy dietę redukcyjna czy tą wpływająca na rozrost masy mięśniowej, nasze żywienie powinno mieć solidne podstawy w średnio pięciu daniach dziennie. Co więcej, posiłki powinny być spożywane o stałych posiłkach.

Potraw nigdy nie należy popijać, śniadanie zaś warto jeść nie później niż godzinę po przebudzeniu a kolację nie później niż na dwie godziny przed pójściem spać.

Warto zadbać tez o odpowiednie nawodnienie organizmu – w przypadku sportowców jest to mniej więcej 3 litry płynów każdego dnia plus dodatkowo odżywki witaminowe natomiast dla osób nieuprawiających wzmożonej aktywności sportowej wystarczą 2 litry dziennie. Trzeba tutaj jednak jasno podkreślić, by raczej zrezygnować z napojów gazowanych na rzecz niegazowanej wody mineralnej.

W każdej diecie powinny znaleźć się produkty z pięciu grup żywieniowych, to zboża, owoce, warzywa, nabiał oraz mięso. Spożywając każdy posiłek trzeba tez pamiętać, by każdy kęs dokładnie przeżuwać, nawet 30 razy. Co więcej, produkty w pięciu grup powinny znaleźć się w głównych posiłkach, nigdy nie powinno się podjadać między posiłkami a jeśli czujemy silny głód należy wspomóc się porcją surowych owoców bądź warzyw.

Każda dieta powinna być wspomagana aktywnością sportową. Treningi należy odbywać nie szybciej niż 30 minut po spożyciu posiłku. Przed aktywnością sportową zalecane jest zaś zjedzenie potrawy z wysoką zawartością węglowodanów, która dostarczy do organizmu odpowiednią ilość energii.

W zdrowej diecie niekorzystne są również używki, takie jak alkohol, kawa a nawet mocna herbata. Wykluczyć powinniśmy także spożywanie fast foodów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *