O której najlepiej ćwiczyć?

training-601214_640Czy pora dnia, w jakiej ćwiczymy ma w ogóle jakiekolwiek znaczenie? Czy powinniśmy dobierać ją zgodzie z własnym trybem dnia czy może istnieją ogólne zależne, na które trzeba zwracać uwagę? Odpowiedź znajdziecie właśnie w tym artykule.

Okazuje się, że najlepiej ćwiczyć rano, w godzinach pomiędzy 9:00 a 12:00 w południe. Wpływ na to ma największa aktywność psychomotoryczna, którą organizm ludzki wykazuje właśnie w tym czasie. Co więcej, trenerzy a nawet dietetycy uznają, że osoba, która chciałaby rozpocząć regularne treningi sportowe natomiast nie może wykonywać ich akurat rano powinna ćwiczyć o nieoptymalnej godzinie natomiast zawsze regularnie. Organizm szybko przyzwyczai się do zmian i z biegiem czasu zacznie wykazywać właśnie wtedy najwyższą zdolność do aktywności. Podsumowując więc, treningi należy wykonywać zaraz po wstaniu bądź o wytypowanej godzinie dnia jednak zawsze o tej samej.

Wybierając porę dnia należy wziąć pod uwagę naszą kondycję. Trenerzy właśnie dlatego polecają poranki bowiem wtedy nasz organizm jest wypoczęty i wykazuje największą efektywność. Z tego powodu zresztą najgorszą porą jest wieczór. Pamiętajmy jednak, że wszystko zależy od naszego codziennego trybu życia bowiem osoby pracujące na przykład w trybie zmianowym mogą być najbardziej zrelaksowani właśnie po zachodzie słońca.

Niektórzy zauważają też wady porannego treningu. Według zaleceń dietetyków powinniśmy zjeść śniadanie nie dłużej niż godzinę po przebudzeniu. W takiej sytuacji możemy czuć się nie co przeciążeni i nie wykażemy takiej sprawności fizycznej – najlepiej jeść nie później niż dwie godziny przed aktywnością sportową więc w każdym przypadku zaburzymy te zalecenia ćwicząc rano. Jeśli zaś chcemy trzymać się ustalonego schematu należałoby wstać nie co wcześniej, co w długim okresie może doprowadzić do przemęczenia i zbyt małej ilości snu każdego dnia.

Pamiętajmy również, że nie bez powodu powstały przecież siłownie czynne przez całą dobę. To właśnie odpowiedź na zapotrzebowanie klientów, którzy preferują ćwiczenia wieczorne czy nawet nocne – nie brakuje takich, którzy korzystają z tego rodzaju obiektów o 2 czy 3 w nocy.

Jak już wspomnieliśmy, nasz organizm ma łatwą tendencję do przyzwyczajania się do zmian. Jeśli więc wolimy ćwiczyć popołudniu możemy to robić z powodzeniem. Dużo lepiej jest wybrać nieoptymalną godzinę ćwiczeń aniżeli w ogóle zaprzestać bycia aktywnym fizycznie. Weźmy to pod uwagę planując pierwsze treningi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *